pátek 2. ledna 2015

10 nejlepších knih přečtených v 2014


Rok se s rokem sešel a já bych vám ráda ukázala stručné zhodnocení 10 nejlepších knih, které jsem přečetla v roce 2014.

Zapojila jsem se do Goodreads Reading Challenge - cca od února/března, nastavila jsem si jako cíl přečíst 60 knih. A jak to dopadlo?


Celkem slušně! :) Z těch 75 knih jsem se rozhodla vyzvednout 10 nejlepších.
(řazeno náhodně).

1. Série Démonský cyklus - Peter V. Brett
Tetovaný, Pouštní kopí a Válka za bílého dne.
139653051396856717566417

Dobře, celkem jsou to tři knihy, ale to je detail. Démonský cyklus je bezpochyby jedna z nejlepších fantasy sérií, co jsem kdy četla. Pustila jsem se do ní poté, co jsem u Terry z blogu She is bookaholic našla článek 5 důvodů, proč začít číst Démonskou sérii. Knihu jsem měla už drahnou chvíli v to-read-listu a doporučuji i vám si přečíst výše zmíněný článek. Brett vytvořil dokonalý svět s úžasně reálnými postavami, které si zamilujete. Originální, dechberoucí a překvapivé. Rozhodně doporučuji všem milovníkům dobrého fantasy!

2. Cinder (Měsíční kroniky) - Marissa Meyer

13562570

Klasické převyprávění pohádky Popelka, kdy samotná popelka je poloviční kyborg..počkat? Cože? Jo! Přesně tohle jsem si pomyslela při četbě anotace Cinder. Bezpochyby jedno z nejlepšího re-tellingu klasické pohádky. Sice zní anotace na první přečtení jako jedno wtf, ale rozhodně neváhejte a zkuste Cinder. Jedná se o první díl Měsíčních kronik, druhý díl je Scarlet a  třetí Cress. Originální příběh lehce se inspirující pohádkou o Popelce Vám naservíruje pohádku tak, jak ji dozajista neznáte...

3. Škola dobra a zla - Soman Chainani

22194872

Bombastická nejpohádkovitější pohádka ze všech sbírek pohádek (i když přiznejme si to, nakonec to tak pohádkové není). Překrásné ilustrace, skvělá hrdinka Agáta a originální příběh se skvělou zápletkou při koupi knihy v balení zdarma... K popisu téhle knihy mě napadají pouze superlativy. Magická, pohádková, snová.

4. Ready Player One - Ernest Cline

16031628

Dokonalá ukázka toho, že nejlepší neznamená nejprodávanější. Úžasná kniha, která je bohužel však přehlížena. Hej, filmová studia, čapněte tuhle skvělou předlohu a udělejte z ní skvělý film! Kniha, která nadchne nejen geeky, nerdy - ale i ,,obyčejné" lidi. Neznalost videoher a staré klasiky let osmdesátých není překážkou. Ready Player One Vás chytne svou akčností, napínavostí a dobře propracovaným příběhem, který nemá obdoby.


5 - 10 
Věřím, že ze všech těch superlativů už Vám jde hlava kolem, takže nyní už jen obrázkově :

2092713923339739

Série Hon - Andrew Fukuda

135999931577105719376702

Série Divergence - Veronica Roth

17972633

Pátá vlna - Rick Yancey


23606677

Hledání Aljašky - John Green


22901602

Hvězdy nám nepřály - John Green
22779580

Řekni vlkům, že jsem doma - Carol Rifka Brunt

A co vy a vašich TOP 10 knih v roce 2014? :)



8 komentářů:

  1. Série od Bretta se mi opravdu líbila, ale do nejlepších bych ji nezařadila. To bych asi neudělala u žádné z těch, které tu máš napsané, snad možná u série Divergence a u Hvězd. Já nevím, mám dvě nejlepší a tím to končí, třetí vlastně taky, ale další jsem nějak nevymýšlela. :)
    Byl by tam Mechanický pomeranč, Děti ze stanice ZOO a Vítězný oblouk. Ale co bych dala na další příčky? Netuším. :)

    OdpovědětVymazat
  2. První sérii bych si také ráda přečetla a Cinder také :) Do mých top jsem zařadila Hvězdy loni :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ready player one a Řekni vlkům, že jsem doma také plánuji číst, tak jsem zvědavá, jestli se mi knihy také tolik zalíbí :)

    OdpovědětVymazat
  4. Naprosto si mě získala knížka Ready Player One a Cinder jsem si taky velmi oblíbila.. Bohužel série Hon od Fukudy mě až tak nezaujala - pro mě spíš průměr.. Ale co mě naprosto zklamalo jsou Hvězdy nám nepřály - prostě Greena jsem zjistila, že moc nemusím, ale tak každý si najde to své :D :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ready player one je moje All time favourite standalone book už dva roky :)
    Měsíční kroniky mám taky hrozně ráda a je na té sérii vidět ohromný posun autorky od prvního do třetího dílu :)
    Aljašku a Pátou vlnu naopak považuji za jedny z nejhorších knih, které jsem tento rok četla. Hvězdy miluju, ale film se mi líbil víc. Divergence je super, ale postupem série kvalita klesá. Ostatní jsem nečetla, ale Tetovaného už doma mám a těším se na něj :)
    Každý píše shrnutí roku, vy mě snad dokopete to taky udělat! :D

    OdpovědětVymazat
  6. Ready Player One je prostě must-have, ale nemůžu ho nikde sehnat :( každopádně patří Ti má obrovská gratulace, splnit plán na 125%, to je vážně něco!

    Knihy od Johna Greena jsem četla a jak asi tuší všichni - jsou milé a líbily se mi.

    Spousta knih z Tvého seznamu mi i trůní v knihovně, ovšem ještě jsem si k nim nenašla cestu :)

    V roce 2015 Ti přeji podobné úspěchy! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Mám radost, že jsem v tomto článku našla Pátou vlnu! Chystám se ji totiž číst, tak je super, že se Ti líbila :)

    OdpovědětVymazat
  8. John Green je prostě úžasný spisovatel a jeho knihy jsou osobité. Knihu Řekni vlkům, že jsem doma a sérii Divergence bych si chtěla přečíst tento rok.

    OdpovědětVymazat