pátek 2. května 2014

Měsíční chvástačka: duben 2014



Měsíční chvástačka je pravidelné meme, které pořádá Judith.

Moje chvástačka zahrnuje knihy, které jsem dostala/vyhrála/koupila :)
Duben 2014 byl celkem plodný měsíc. A kolik knih přibylo do mé skromné knihovničky?
Konečné číslo je 19 :)





Zde můžete vidět celou kupičku pohromadě :)

Jedna kniha je darovaná, jedna vyhraná a zbytek je koupený. Netřeba dodávat, že moje peněženka, či spíše bankovní účet, se vzpamatovává z násilného útoku, který probíhal průběžně v měsíci duben...

Vzhledem k psychickému šoku mého bankovního účtu jsem se rozhodla, že měsíc květen bude méně drastický pro úbytek peněz na mém b.ú. 

Bude potřeba hodně sebezapření a hledání vnitřní síly, pomocí které dokážu nevstoupit do nejbližšího knihkupectví...Bude to pravděpodobně srdceryvnější příběh než trilogie Divergence a akčnější než Nástroje smrti... Výsledek si budete moci přečíst v příští květnové měsíční chvástačce :D Aneb coming soon.







A teď už k jednotlivým knihám :)
(pořadí je skutečně čistě náhodné a veřejně tímto přísahám, že žádná kniha se nedostala do konfliktu s jinou knihu kvůli pořadí a žádné stránky nebyly vytrhány, ani poničeny, vazby zůstaly v pořádku měkké/tvrdé a prostě vůbec všechny knihy vzaly pořadí dobře :D)


1. Aliance - Veronica Roth


Třetí díl trilogie Divergence, který byl velmi očekávanou novinkou v roce 2014. Sama jsem neodolala a v rámci akce DEN BEZ DPH na knihy jsem Alianci koupila. Obálka se mi líbí asi nejméně ze všech dílů. Pro mě zůstává nejhezčí obálkou první díl :)
Na Alianci se opravdu hodně těším, ale zároveň se bojím. Snažím se vyhýbat recenzím, zvlášť těm, které nesou spoilerodní nádech. Už teď vím, že to neskončí happyendem. Upřímně, mám tušení, jak by příběh mohl skončit, ale vůbec se mi nelíbí, tudíž čtení Aliance stále odkládám. A navíc nechci, aby tenhle příběh tak rychle skončil. Aliance tudíž zůstává na nějaký ten čas v knihovně, než najdu dostatek odvahy si ji přečíst... :)


2. Tygrovo prokletí - Colleen Houck






Tygrovo prokletí je kniha koupená z e-shopu dobre-knihy.cz. Kniha mě zaujala svou krásnou obálkou, protože jsem na ně vysazená. Zatím jsem ani moc nestudovala děj, ale hodlám se do Tygrova prokletí pustit co nejdříve.





3. Delirium - Lauren Oliver


Od Lauren Oliver mám přečtenou Paniku a Chvíle před koncem. Rozhodla jsem si pořídit její asi nejdiskutovanější a nejoblíbenější (co jsem si všimla) knihu Delirium. Námět lásky jako nemoci, co se musí vyléčit je rozhodně neotřelý a originální nápad :) Obálka není zrovna světoborná, ale rozhodně neurazí..ani nenadchne. Ještě pořád Vás svou mánií na krásné obálky neotravuju? Jen počkejte, až zmíním krásnou obálku v jednom článku 100x :D





4. Prvních 100 - Kass Morgan

Prvních 100 je kniha, kterou jsem si výjímečně nekoupila. Prvních 100 od Kass Morgan jsem vyhrála na knižním srazu a předpremiéře filmu Divergence, který pořádalo nakladatelství CooBoo a knihkupectví Neoluxor a já měla to štěstí, že nějaký nešťastný knihomolík odpadl a já mohla jít na sraz místo něj (muahaha). Pár slečen pořádalo parádní divergentní kvíz a já měla to štěstí, že jsem byla mezi výherci. Na výběr byly knihy Prvních sto, Divergence, Rezistence, Panika a Střípky Erilian - Střípky Hvězd. Jelikož všechny knihy až na Erilian vlastním a Prvních sto mě zaujalo svou obálkou, byla to jasná volba! :) 



5. Nástroje smrti: Město z kostí - Cassandra Clare


Nástroje smrti jsou jednou z mých oblíbených knižních sérií. Avšak doma v knihovně jsem měla až doteď pouze čtvrtý díl - Město padlých andělů. Ráda bych měla celou sérii kompletní, tudíž jsem začala od prvního dílu - Město z kostí. Má opravdu nádhernou obálku. Celá série se zatím pyšní krásnými obaly, za což jsem ráda. Součástí je i knižní přebal, který jsem ale sundala, aby oba dva díly vedle sebe v knihovně vypadaly dobře :D





6. Incarnate - Jodi Meadows




Moje první cizojazyčná (aj) kniha. O tom, jak ke mně dorazila, napíšu ještě samostatný článek. Kniha má (opět) krásný obal. Zvolila jsem si Incarnate, protože to vypadá, že ji v nejbližší době do češtiny nepřeloží. Kdyby ano, budu si rvát vlasy na hlavě, protože budu chtít mít českou verzi v knihovně taky!





7. Přechod - Justin Cronin



Přiznávám bez mučení - Přechod jsem si pořídila nejen kvůli zajímavé anotaci, ale taky kvůli obálce :D Má totiž super obálku, podobnou jako Stín noci. Je to poměrně bichlička, má nějakých 688 stran. Raději mám knihy, které mají max 360 stran. Tak nějak se berou lépe do ruky, ale Přechodu to odpustím :)





8. Den co den - David Levithan




Den co den má krásnou obálku a skvělý příběh. Na knihu jsem narazila při Měsíčním párování, které pořádá Vendea. Slečna, která mi byla přidělena, měla v seznamu k přečtení Den co den, který jsem jí po přečtění anotace vybrala. A zároveň jsem si Den co den vybrala i sama sobě :D Jsem moc ráda, že tuhle knihu mám v knihovně.





9. Kroniky světakraje 3. - Zkáza létajícího města - Chris Riddel, Paul Stewart
10. Kroniky světakraje 5. - Poslední z létajících pirátů


Ke kronikám světakraje jsem se dostala jako puberťák a stále tuhle sérii miluju. Obsahem i kresbami mi nyní připomíná knihy Terryho Pratchetta :) Díly z tého série se bohužel celkem špatně shání, buď jsou vyprodané a nebo nejsou :D Doma mám první díl, díky slečně z cbdb.cz, která ho v úžasném stavu (jak nová) prodávala. Když jsem na dobre-knihy.cz narazila na třetí a pátý díl (šestý musí počkat :D), neváhala jsem a pořídila si je do knihovničky.


11. Železný Král - Julie Kagawa
12. Železná dcera - Julie Kagawa

Na Železného krále jsem narazila v Luxoru za příjemnou cenu, stejně tak i druhý díl Železná dcera. Obě knihy mám již přečtené a zanedlouho zde budou recenze. Obálky nějak extra úžasné nejsou, tedy minimálně druhý díl, ale bonusové body knihy dostávají za obsah :) Knihy se mi líbily a jsem ráda, že je mám v knihovničce.




13. Parfém - Příběh vraha - Patrick Süskind




Parfém - Příběh vraha s filmovým přebalem a úžasnou cenou :D Nemohla jsem odolat. Film i knihu mám ráda a k obou se ještě minimálně jednou vrátím.





14. Rosemary má děťátko - Ira Levin





Další úlovek z Neoluxoru za nějakých 44 Kč. Viděla jsem zatím jen film, který byl mírně psychoidní :D a ráda si přečtu i knihu.







15. Kronika katů mydlářů - Karel Štorkán



Kniha, kterou jsem dostala od kolegy v práci k narozeninám :) Je to pořádná bichlička, která má krásnou obálku. Navíc v knihovně i krásně vypadá, jelikož je designovaná do "starodávných středověkých" knih. Nevím, jak jinak to popsat :D O katech Mydlářích, kteří jsou hodně známí, si moc ráda přečtu :)






16. Temný anděl - Meredith Ann Pierce




Kniha z dílny nakladatelství CooBoo, která (přijde mi) není moc známá. Kniha byla za příjemných 99,- Kč v Luxoru, takže jsem se rozhodla dát jí šanci uhnízdit se v mé knihovně. Bohužel to na minifotce není moc vidět, ale kniha má moc pěknou, zajímavou obálku a příjemný počet stran :)





17. Prokletá - Anna Maria Scarfó, Cristina Zagaria


Opět jeden ze ,,zlatých" úlovků z Luxoru. Abych nečetla jen samou dystopii, young adult, fantasy a podobné, koupila jsem si Prokletou - příběh ze života. Kniha je velmi dobře hodnocená a někteří lidé si podle komentářů i pěkně pobrečeli. Vzhledem k depkoidní povaze knihy si raději v čtecí řadě za ní postavím něco nechutně optimistického a fikčního :D





18. Volání netvora - Patrick Ness




Skvělá kniha s úžasnými ilustracemi za božských 48,- Kč v Neoluxoru? No nekup to! :) Jsem skutečně ráda, že tuhle knihu mám ve své knihovně. Uvnitř knihy jsou krásné ilustrace, které na někoho můžou působit schizoidně depkoidně a kdo ví, co ještě, ale do knihy prostě skvěle sedí.





19.  Jsem roztříštěná - Tehereh Mafi



Poslední knihou v dubnové chvástačce je Jsem roztříštěná. Kniha má zajímavou obálku. Díky krásné slečně na obálce jsem si hlavní hrdinku celou dobu představovala jako ji :) Knihu jsem si koupila, protože jsem na ni byla zvědavá. Všude kolem mě se zvedá jako mexická vlna lavina nadšených ohlasů. Recenze, články, doporučení. Dala jsem tedy na recenze a doporučení od Goodreads a pořídila jsem ji do knihovny. Snad nebudu litovat :)




Ufff, a jsme na konci! :) Musím říct, že měsíční chvástačka byla vskutku vyčerpávající. Původně jsem chtěla natočit video, ale bohužel jsem od tohoto nápadu musela opustit. 
Sice mám k dispozici skvělý foťák, který v úchvatné kvalitě natáčí videa, bohužel ale při natáčení automaticky zaostřuje a to dost hlučně. Výsledné video je potom neskutečně protivné, protože do každé věty mi ,,kecá" foťák cvakáním :D

Doufám, že jste si měsíční chvástačku užili stejně jako já. Moje otázka je :

A jaká je Vaše měsíční chvástačka?

10 komentářů:

  1. No ty kokos :OOO To je pekne hromada :) A ako kukám samé skvelé knihy :)

    OdpovědětVymazat
  2. Hezká hromada. Já jsem se také v dubnu neomezovala. :-) Asi nějaký prokletý měsíc. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tomu se říká závislost :D

    OdpovědětVymazat
  4. Pána beka :D Riadne veľká kopa :) A všetko samé krásne knihy.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tohle je dokonalost! Úžasné knihy. :O

    OdpovědětVymazat
  6. :D Hohoo...opravdu se najde další cvok, co to v dubnu trochu přehnal a neměl na konci měsíce málem co jíst, ale hlavně že má kupu knih větší než průměrný trpaslík :D
    Obálka Aliance se mi taky líbí asi nejméně, ale už jsem ji četla :)
    Tygří série by mě taky celkem zajímala, ale ještě jsem se ke koupi neodhodlala
    Mám doma Paniku a Chvíli před koncem, ale ani jedno jsem ještě nečetla, ale na Delirium se taky chystám. Tak snad někdy :D
    Přechod je skvělý!!!!!
    Železného krále jsi asi zahlédla v mé chvástačce. Druhý díl jsem zatím nepořídila (když jsem kupovala první, tak druhý byl za plnou cenu a to se mi jen tak nasledpo kupovat nechtělo)
    Mám pouze dvě knihy od nakladatelství Akademia a to přesně tyhle dvě. Mám je však už od vánoc.
    Prokletou mám taky. Asi jsem nebyla sama, koho zaujala a za pár korun prostě nemohla zůstat nepovšimnuta
    O Volání netvora jsem přemýšlela, ale nakonec jsem to zavrhla, ani nevím proč
    Jsem roztříštěná si asi pořídím v angličtině, protože se mi obálky líbí víc :)
    No...trochu jsem se ti tu rozepsala, ale dlouhý článek zasluhuje dlouhý komentář :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je sloh! :D
      Ale vystihla jsi to přesně, kupa knih jak průměrný trpaslík a na talíři prázdno k obědu i večeři :D
      Tygří prokletí má naživo nádhernou obálku, teď se na ni chystám.
      :D Až dočtu, co mám, půjdu na Delirium. Podle anotace to vypadá zajímavě,
      Já kupovala za skvělou cenu v Luxoru jak jedničku, tak dvojku. Myslím, že tam dvojku pořád budou mít, zkus se juknout :)
      Volání netvora jsem přečetla nedávno a je to krásná knížka.
      Minimálně už jen těmi kresbami, co jsou uvnitř :)
      Jsem roztříštěná jsem teď dočetla...a nemůžu si pomoct, ale líbí se mi jen česká obálka :D
      Děkuji za komentář! :)

      Vymazat
  7. Závist. :) Alianci jsem si ještě nekoupila, protože bych si ji okamžitě přečetla a vím, že to neskončí moc dobře, takže koupi odkládám, jak jen to jde. :) Tygří ságu si určitě přečti celou, mám všechny díly a je to super. Delirium jsem četla, ale nijak mě nenadchla, ani nevím proč. :( Kromě Nástrojů smrti a knihy Jsem roztříštěná další knížky moc neznám, ale určitě budou taky super. :)
    P.S. Doufám, že si mě pamatuješ ze srazu! Říkala jsem ti, že se na tvůj blog kouknu, ne? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak bych mohla zapomenout! :D
      Tygří sága mě přesvědčila svou krásnou obálkou a anotací, teď jí rozečítám :)
      Já se tý Aliance pořád bojím, nechci, aby to skončilo :D

      Vymazat